by trillan » 30.3.2015, 14:15
Ďakujem za odpoveď.
Čo sa týka OPISu, len ste v podstate potvrdili čo som napísal. Dokonca som minule kdesi postrehol, že kvôli nedostatku implentáciíe elektronických vybavení na úseku katastra dostal UGKK SR pokutu 7 mil. Euro a do konca roka im hrozí ďalšia pokuta...(je trápne, keď už štát sám sebe dáva pokuty kvôli svojej nečinnosti)
Kukol som novelu a v podstate najvýraznejšie novinky majú byť:
1. Niektoré skrátenie lehôt v katastrálnom konaní (vklad aj záznam):
- tu pomahajú len tým, ktorý majú el. podpis, pýtam sa prečo a komu tým pomôžu? urcite pracujucemu cloveku co poctivo plati statu vsetko :D *(to iste platí pri poplatkoch pri el. podaniach)
- pri výmaze záložného práva sa lehota skracuje zo 60 na 5 pracovných dní (tu sa v podstate len dala prax do teorie :),
( beriem za pozitívne pre všetkýc, aj keď vysvetlenie, že skrátené tejto lehoty pomôžu nielen zrýchliť registráciu majetku, ale prispejú aj k rozvoju hypotekárneho trhu hovorí samo za seba, komu tým chcu prioritne pomôcť)
2. Posilnenie ochrany práv osôb
Ak splnomocnenec zastupuje osobu, ktorej právo k nehnuteľnosti má vkladom do katastra zaniknúť, zašle sa rozhodnutie o povolení vkladu aj tejto osobe. Týka sa to konania o vklade alebo konania pri uzatvorení listiny, na základe ktorej sa navrhuje vklad. - ako toto pomôže pôvodnému vlastníkovi, aby jeho majetok nebol prevedený???
3. Rozšírenie dôvodov na opravu chyby v katastri - toto je určite jednoznačne plus, bolo to už aj v predchadzajúcich návrhoch.
4. Rozšírenie elektronického poskytovania údajov aj na právne úkony
- Údaje z katastra nehnuteľností by sa mali poskytovať na centrálnej úrovni v rámci celého územia SR. Pýtam sa, ako sa dá toto dosiahnuť za pol roka, keď nie je budovaná on-line sieť, centrálne stredisko v podstate neexistuje. To chcu fungovať ako teraz pošta? Toto je fakt možne iba v SR...
5. Vyššia právomoc úradu pri odvolaniach - ťažko povedať či je to plus, ale OK možno to pomôže. Osobne si myslím, že teraz UGKK SR nedisponuje dostatočným počtom kvalifikovaných ľudí na túto činnosť...obraz o tom nech si každý urobí sám.
6. Zvýšená technická a právna istota v evidovaní výmer. Zavedie sa nový druh geometrického plánu na presné určenie hranice pozemku (v štátnom záväznom systéme na určovanie polohy). Umožní to vlastníkom pozemkov spolurozhodovať, ako kvalitne bude ich pozemok evidovaný v katastri (s akou istotou budú rekonštruovateľné jeho hranice v teréne)
- no a teraz si predstavme ako budú susedia súčinný pri tvorbe GP a ako sa hlavne pri sporoch "dokažu dohodnúť" Je viac ako zrejme, že na to doplatí najprv geodet, potom kataster a následne na to doplatí objednávateľ (a to s ekonomického a aj časového hľadiska). Stači si pozrieť napr. názor predsedu komory geoedetov....
Keď k tomu pridame, že už bolo k zákonu podaných viac ako 1000 námietok a z toho už teraz bolo viac ako 500 opodstatnených tak som si vážne ie som istý, ako bude vyzerať výsledok...
Ďakujem za odpoveď.
Čo sa týka OPISu, len ste v podstate potvrdili čo som napísal. Dokonca som minule kdesi postrehol, že kvôli nedostatku implentáciíe elektronických vybavení na úseku katastra dostal UGKK SR pokutu 7 mil. Euro a do konca roka im hrozí ďalšia pokuta...(je trápne, keď už štát sám sebe dáva pokuty kvôli svojej nečinnosti)
Kukol som novelu a v podstate najvýraznejšie novinky majú byť:
1. Niektoré skrátenie lehôt v katastrálnom konaní (vklad aj záznam):
- tu pomahajú len tým, ktorý majú el. podpis, pýtam sa prečo a komu tým pomôžu? urcite pracujucemu cloveku co poctivo plati statu vsetko :D *(to iste platí pri poplatkoch pri el. podaniach)
- pri výmaze záložného práva sa lehota skracuje zo 60 na 5 pracovných dní (tu sa v podstate len dala prax do teorie :),
( beriem za pozitívne pre všetkýc, aj keď vysvetlenie, že skrátené tejto lehoty pomôžu nielen zrýchliť registráciu majetku, ale prispejú aj k rozvoju hypotekárneho trhu hovorí samo za seba, komu tým chcu prioritne pomôcť)
2. Posilnenie ochrany práv osôb
Ak splnomocnenec zastupuje osobu, ktorej právo k nehnuteľnosti má vkladom do katastra zaniknúť, zašle sa rozhodnutie o povolení vkladu aj tejto osobe. Týka sa to konania o vklade alebo konania pri uzatvorení listiny, na základe ktorej sa navrhuje vklad. - ako toto pomôže pôvodnému vlastníkovi, aby jeho majetok nebol prevedený???
3. Rozšírenie dôvodov na opravu chyby v katastri - toto je určite jednoznačne plus, bolo to už aj v predchadzajúcich návrhoch.
4. Rozšírenie elektronického poskytovania údajov aj na právne úkony
- Údaje z katastra nehnuteľností by sa mali poskytovať na centrálnej úrovni v rámci celého územia SR. Pýtam sa, ako sa dá toto dosiahnuť za pol roka, keď nie je budovaná on-line sieť, centrálne stredisko v podstate neexistuje. To chcu fungovať ako teraz pošta? Toto je fakt možne iba v SR...
5. Vyššia právomoc úradu pri odvolaniach - ťažko povedať či je to plus, ale OK možno to pomôže. Osobne si myslím, že teraz UGKK SR nedisponuje dostatočným počtom kvalifikovaných ľudí na túto činnosť...obraz o tom nech si každý urobí sám.
6. Zvýšená technická a právna istota v evidovaní výmer. Zavedie sa nový druh geometrického plánu na presné určenie hranice pozemku (v štátnom záväznom systéme na určovanie polohy). Umožní to vlastníkom pozemkov spolurozhodovať, ako kvalitne bude ich pozemok evidovaný v katastri (s akou istotou budú rekonštruovateľné jeho hranice v teréne)
- no a teraz si predstavme ako budú susedia súčinný pri tvorbe GP a ako sa hlavne pri sporoch "dokažu dohodnúť" Je viac ako zrejme, že na to doplatí najprv geodet, potom kataster a následne na to doplatí objednávateľ (a to s ekonomického a aj časového hľadiska). Stači si pozrieť napr. názor predsedu komory geoedetov....
Keď k tomu pridame, že už bolo k zákonu podaných viac ako 1000 námietok a z toho už teraz bolo viac ako 500 opodstatnených tak som si vážne ie som istý, ako bude vyzerať výsledok...