výmaz z listu vlastníctva

Post a reply


This question is a means of preventing aed form submissions by spambots.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode is ON
[img] is ON
[flash] is OFF
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: výmaz z listu vlastníctva

Re: výmaz z listu vlastníctva

by lukas » 3.10.2017, 12:06

Elo wrote: 2.10.2017, 9:26 Dobry den,
ake su teraz lehoty na vymaz zalozneho prava? Podla navrhovanej novely to malo byt 5 dni.
Ale v aktualnom zneni zakona to nikde nevidim:
http://www.zakonypreludi.sk/zz/1995-162

Vopred dakujem za odpoved.
Tak, ako pre záznamové konania, do 60 dní.

Re: výmaz z listu vlastníctva

by Elo » 2.10.2017, 9:26

Dobry den,
ake su teraz lehoty na vymaz zalozneho prava? Podla navrhovanej novely to malo byt 5 dni.
Ale v aktualnom zneni zakona to nikde nevidim:
http://www.zakonypreludi.sk/zz/1995-162

Vopred dakujem za odpoved.

Re: výmaz z listu vlastníctva

by Crosk » 13.4.2015, 8:26

Lukas - dakujem za odpoved. Este otazocka - ked podava jeden z ucasnikov navrh - je potrebne aby na navrhu pod navrhovatelmi boli uvedene mena vsetkych (predavaju aj kupujuci) ucastnikov? Je potrebne aby navrh podpisali vsetci?

Re: výmaz z listu vlastníctva

by lukas » 10.4.2015, 16:25

Crosk wrote:Dobry den,

chcel by som sa opytat, kto moze podat navrh na vklad do katastra - staci ak je pri tom jeden zo spolumajitelov a kupujuci, alebo musia byt obaja vlastnici (teda ja aj manzelka)? V pripade, ze staci ak len ja, treba splnomocnenie od manzelky?

Takisto by som mal otazku ku kolkom - da sa este stale platit kolkami, alebo sa preslo na e-kolok?

Vopred dakujem
Návrh na vklad môže podať jeden účastník konania, čiže nemusia byť všetci, stačí jeden z kupujúcich alebo predávajúcich.

Klasické kolky sa už nepoužívajú, len ekolky. Zoznam úradov, kde je kiosk nájdete na webstránke ekolky, na ostatných úradoch len potvrdením pre evidenciu poplatku (kúpite na pošte) alebo bankovým prevodom.

Re: výmaz z listu vlastníctva

by Crosk » 10.4.2015, 11:40

Dobry den,

chcel by som sa opytat, kto moze podat navrh na vklad do katastra - staci ak je pri tom jeden zo spolumajitelov a kupujuci, alebo musia byt obaja vlastnici (teda ja aj manzelka)? V pripade, ze staci ak len ja, treba splnomocnenie od manzelky?

Takisto by som mal otazku ku kolkom - da sa este stale platit kolkami, alebo sa preslo na e-kolok?

Vopred dakujem

Re: výmaz z listu vlastníctva

by lukas » 30.3.2015, 15:20

Zrovna to elektronické poskytovanie údajov, čo spomínate v bode 4, je jedná z vecí, kde veľmi záleží nie na paragrafovom znení, ale na praktickom prevedení.
Napríklad to, čo sa robí teraz pre Slovenskú poštu, tak polovica klikania zbytočná. Ak by sa to urobilo tak, že systém sám vygeneruje výpis a dá pracovníkovi len na schválenie, podpis a odoslanie, tak by to mohlo uľahčiť. Nie ako teraz, že si pracovník musí sám vyklikať výber, vytvoriť zostavu, uložiť, nahrať na server, podpísať a vybaviť....

Re: výmaz z listu vlastníctva

by trillan » 30.3.2015, 14:15

Ďakujem za odpoveď.

Čo sa týka OPISu, len ste v podstate potvrdili čo som napísal. Dokonca som minule kdesi postrehol, že kvôli nedostatku implentáciíe elektronických vybavení na úseku katastra dostal UGKK SR pokutu 7 mil. Euro a do konca roka im hrozí ďalšia pokuta...(je trápne, keď už štát sám sebe dáva pokuty kvôli svojej nečinnosti)

Kukol som novelu a v podstate najvýraznejšie novinky majú byť:
1. Niektoré skrátenie lehôt v katastrálnom konaní (vklad aj záznam):
- tu pomahajú len tým, ktorý majú el. podpis, pýtam sa prečo a komu tým pomôžu? urcite pracujucemu cloveku co poctivo plati statu vsetko :D *(to iste platí pri poplatkoch pri el. podaniach)
- pri výmaze záložného práva sa lehota skracuje zo 60 na 5 pracovných dní (tu sa v podstate len dala prax do teorie :),
( beriem za pozitívne pre všetkýc, aj keď vysvetlenie, že skrátené tejto lehoty pomôžu nielen zrýchliť registráciu majetku, ale prispejú aj k rozvoju hypotekárneho trhu hovorí samo za seba, komu tým chcu prioritne pomôcť)

2. Posilnenie ochrany práv osôb
Ak splnomocnenec zastupuje osobu, ktorej právo k nehnuteľnosti má vkladom do katastra zaniknúť, zašle sa rozhodnutie o povolení vkladu aj tejto osobe. Týka sa to konania o vklade alebo konania pri uzatvorení listiny, na základe ktorej sa navrhuje vklad. - ako toto pomôže pôvodnému vlastníkovi, aby jeho majetok nebol prevedený???

3. Rozšírenie dôvodov na opravu chyby v katastri - toto je určite jednoznačne plus, bolo to už aj v predchadzajúcich návrhoch.

4. Rozšírenie elektronického poskytovania údajov aj na právne úkony
- Údaje z katastra nehnuteľností by sa mali poskytovať na centrálnej úrovni v rámci celého územia SR. Pýtam sa, ako sa dá toto dosiahnuť za pol roka, keď nie je budovaná on-line sieť, centrálne stredisko v podstate neexistuje. To chcu fungovať ako teraz pošta? Toto je fakt možne iba v SR...

5. Vyššia právomoc úradu pri odvolaniach - ťažko povedať či je to plus, ale OK možno to pomôže. Osobne si myslím, že teraz UGKK SR nedisponuje dostatočným počtom kvalifikovaných ľudí na túto činnosť...obraz o tom nech si každý urobí sám.

6. Zvýšená technická a právna istota v evidovaní výmer. Zavedie sa nový druh geometrického plánu na presné určenie hranice pozemku (v štátnom záväznom systéme na určovanie polohy). Umožní to vlastníkom pozemkov spolurozhodovať, ako kvalitne bude ich pozemok evidovaný v katastri (s akou istotou budú rekonštruovateľné jeho hranice v teréne)
- no a teraz si predstavme ako budú susedia súčinný pri tvorbe GP a ako sa hlavne pri sporoch "dokažu dohodnúť" Je viac ako zrejme, že na to doplatí najprv geodet, potom kataster a následne na to doplatí objednávateľ (a to s ekonomického a aj časového hľadiska). Stači si pozrieť napr. názor predsedu komory geoedetov....

Keď k tomu pridame, že už bolo k zákonu podaných viac ako 1000 námietok a z toho už teraz bolo viac ako 500 opodstatnených tak som si vážne ie som istý, ako bude vyzerať výsledok...

Re: výmaz z listu vlastníctva

by lukas » 23.3.2015, 16:44

1) Návrh nového katastrálneho zákona je dostupný na portáli právnych predpisov. Viackrát sa v ňom uvádza január 2016, takže zrejme by mal začať platiť od budúceho roka.

2) Pri elektronizácií výrazné záleží na prevedení. A máte pravdu, aktuálne to vyzerá skôr tak, že existujúce papierové úkony sa po elektronizácií vykonávajú aj papierovo aj elektronicky.
Ale zas tlač mapy z VKM je jednoduchšia ako z papieru, prípadne so stotožneným LV sa pri zápisoch pracuje ľahšie, než s papierom. Aj keď tieto dve veci asi z OPISu platené nie sú.
A tajne verím, že doplňovanie údajov katastra aizovaným spôsobom z iných registrov verejnej správy (viz § 61 návrhu), bude len elektronická záležitosť nanajvýš tak s nejakým jednostranovým protokolom.

Re: výmaz z listu vlastníctva

by trillan » 23.3.2015, 11:08

Zdravím všetkých.

Môžete mi prosím odpovedať na dve otázky?

1; novela kat. zákona je už schválená? Pýtam sa preto,že tu uvádzate konkrétne dátumy od kedy bude platiť a osobne môžem uviesť, že už som za pár rokov zopar navrhovaných noviel aj s dátumom od kedy ma platiť čítal a akosi stale neplatia...(nie kvôli mne ale kvôli ľudom čo to tu čítajú).

2; ako elektronizácia katastra (OPIS) doteraz odľahčila kataster (finančne, personálne, , resp. ho odľahčí po účinnosti zákona, okrem toho, že kataster vyberá od určitých štátom určených skupín menšie poplatky do štátneho rozpočtu a všetky listiny, ktoré mu prídu el. poštou cez zaručený el. podpis (ZEP) si tlačí na svoje náklady? Realita je taká, že jediný kto na tom ryžuje sú organizácie a osoby, ktoré takýto ZEP majú a žijú s toho (notári, advokati a pod. skupiny), t.j. zaplatia za poplatky menej (aj keď nie som si istý, že o tom klienta aj informujú) a ešte sú zvyhodnený oproti fyzickým osobám v lehotách.
Len tak pre zamyslenie, skúste si ako fyzická osoba zriadiť ZEP na UGKK SR si vybaviť cerifikát a dajte vedieť ako ste dopadli... a ak predsa len sa Vám to náhodou aj podarí napíšte, že koľko Vás to celé stálo...

Re: výmaz z listu vlastníctva

by lukas » 22.3.2015, 12:55

Crosk wrote:Skor je zaujimave citat, ze od 5.jula bude na vymaz 5 dni, namiesto dnesnych 60. Je to obrovsky rozdiel a zaujimalo by ma, ako to ze to doteraz neslo
Nový zákon prináša viacero zmien, ktoré aspoň teoreticky odľahčia katastre a tiež kladie väčší dôraz na elektronizáciu. Vidieť to aj pri tých konaniach o záznamoch, kde sa plánuje zachovať lehota 60 dní pre návrhy podané v papierovej podobe, 30 dní pre návrhy podané elektronicky a 5 dní pre návrhy na výmaz záložného práva.

Top