by trillan » 5.6.2017, 13:43
Odpoveď je jednoduchá, je to pre neschopnosť a nemohúcnosť štátnej správy ako takej. V podstate ide len o poddimenzinovanosť takýchto pracovníkov, ktorý majú oprávnenie vykonavať vkladové konania /aj do počtu a aj do výšky platu - kto neverí. nech si to skúsi sám/.
Pre jednoduchosť, vezmime si napr. kataster Zilina, keď už tu bol spomenutý:
- tento rok prišlo približne 4800 vkladov /do konca mája -ľahko overiteľné/, t.j. zhruba 960 na mesiac.
- na jeden ideálny pracovný deň vychádza cca 48 vkladov na 5 vkladárov, t.j. asi 10 vkladov.
- dajme nech každý pracovník ma nárok na 2 dni dovolenky, 1 den PN /ideálne bez OCR a pod/, t.j. v ideálnom stave 17 dní /napr. kto pozná stav v ZA, tam dlodobo sú PN dvaja vkladáry a a dvaja striedavo/, /dajme si otázku kto ich zastúpi, keď okrem vzdelania musí mať dotyčný aj vkladarské skúšky?/
- podľa skúsenosti minimálne tretina vkladov sa prerušuje, t.j. tento vklad treba pozrieť aspoň dvakrát, nehovoriac o tom, že je potrebné vkladárom vydať rozhodnutie o prerušení, príp. aj rozhodnutie o zastavení vkladu.
Takže keď si to zhrnieme, za ideálneho stavu na jeden deň prislúcha jednému vkladárovi asi 10 vkladov, tri prerušenia alebo zastavenia /čo už je dosť na hrane, alebo aj za hranou - podľa UGKK SR by to malo byť asi 180 na mesiac/.
Reálny stav je, že jeden robí za dvoch, t.j. 20 vkladov, /prerušenia zrejme radšej ani nerobí/ a keďže v súčasnosti je stav ako píše p. Betka, že si požiadala o vrátenie kolku, je potrebné vyčleniť jedného právnika /často práve toho vkladára, ktorý by inak robil vklady ostatným/ aby vydával rozhodnutie o vklade, čiže výsledok je asi taký, že Vy sa tešíte, že ste obabrali legálnou cestou štát, zároveň však ste predĺžili lehotu nasledovným čakateľom, čiže aj keď neúmyselne predlžujete lehoty na vybavovanie.
Aby ma nikto neupodozrieval, ja nie som právnik a ani vkladár /a ani nič podobné/, akurát poznám pomery na katastroch /a zrovna aj na horemenovanom/. Len som chcel odpovedať na pôvodnú otázku prečo to tak trvá /nikoho neobhajujem/.
Ak všetci budeme pristupovať k tomuto celému tak, ako to popisuje p. Betka, jediným výsledkom tohto celého bude zrejme to, že sa vyberie menej na vkladoch, t.j. bude ich ešte menej a budú ešte väčšie lehoty na vybavovanie.
PS: Ak ma niekto problém o systémom ako takým, nemám s tým problém. Ale ak ma niekto problém s týmito zamestnancami katastra, tak s tým už problém mám a každému takémuto "majstrovi sveta" odporúčam, aby sa ako vkladár najprv zamestnal a až potom kritizoval /proste typická štátna správa, kde si spravia kávičku, posedia a zarobené, tak ako si to väčšina národa predstavuje
/
Odpoveď je jednoduchá, je to pre neschopnosť a nemohúcnosť štátnej správy ako takej. V podstate ide len o poddimenzinovanosť takýchto pracovníkov, ktorý majú oprávnenie vykonavať vkladové konania /aj do počtu a aj do výšky platu - kto neverí. nech si to skúsi sám/.
Pre jednoduchosť, vezmime si napr. kataster Zilina, keď už tu bol spomenutý:
- tento rok prišlo približne 4800 vkladov /do konca mája -ľahko overiteľné/, t.j. zhruba 960 na mesiac.
- na jeden ideálny pracovný deň vychádza cca 48 vkladov na 5 vkladárov, t.j. asi 10 vkladov.
- dajme nech každý pracovník ma nárok na 2 dni dovolenky, 1 den PN /ideálne bez OCR a pod/, t.j. v ideálnom stave 17 dní /napr. kto pozná stav v ZA, tam dlodobo sú PN dvaja vkladáry a a dvaja striedavo/, /dajme si otázku kto ich zastúpi, keď okrem vzdelania musí mať dotyčný aj vkladarské skúšky?/
- podľa skúsenosti minimálne tretina vkladov sa prerušuje, t.j. tento vklad treba pozrieť aspoň dvakrát, nehovoriac o tom, že je potrebné vkladárom vydať rozhodnutie o prerušení, príp. aj rozhodnutie o zastavení vkladu.
Takže keď si to zhrnieme, za ideálneho stavu na jeden deň prislúcha jednému vkladárovi asi 10 vkladov, tri prerušenia alebo zastavenia /čo už je dosť na hrane, alebo aj za hranou - podľa UGKK SR by to malo byť asi 180 na mesiac/.
Reálny stav je, že jeden robí za dvoch, t.j. 20 vkladov, /prerušenia zrejme radšej ani nerobí/ a keďže v súčasnosti je stav ako píše p. Betka, že si požiadala o vrátenie kolku, je potrebné vyčleniť jedného právnika /často práve toho vkladára, ktorý by inak robil vklady ostatným/ aby vydával rozhodnutie o vklade, čiže výsledok je asi taký, že Vy sa tešíte, že ste obabrali legálnou cestou štát, zároveň však ste predĺžili lehotu nasledovným čakateľom, čiže aj keď neúmyselne predlžujete lehoty na vybavovanie.
Aby ma nikto neupodozrieval, ja nie som právnik a ani vkladár /a ani nič podobné/, akurát poznám pomery na katastroch /a zrovna aj na horemenovanom/. Len som chcel odpovedať na pôvodnú otázku prečo to tak trvá /nikoho neobhajujem/.
Ak všetci budeme pristupovať k tomuto celému tak, ako to popisuje p. Betka, jediným výsledkom tohto celého bude zrejme to, že sa vyberie menej na vkladoch, t.j. bude ich ešte menej a budú ešte väčšie lehoty na vybavovanie.
PS: Ak ma niekto problém o systémom ako takým, nemám s tým problém. Ale ak ma niekto problém s týmito zamestnancami katastra, tak s tým už problém mám a každému takémuto "majstrovi sveta" odporúčam, aby sa ako vkladár najprv zamestnal a až potom kritizoval /proste typická štátna správa, kde si spravia kávičku, posedia a zarobené, tak ako si to väčšina národa predstavuje :lol: /