Vklad -> Rozhodnutie

Nehnuteľnosti, právo, zmluvy (píšte otázky bez registrácie)
jakub2323

Vklad -> Rozhodnutie

Post autor jakub2323 » 30.5.2017, 11:36

Dobry den chcel by som sa opytat, ako je vobec mozne ze Kataster v Bratislave je taky spomaleny a neschopny spracovat navrhy na vklad za menej ako 30dni od podania , alebo aspon v 30ty den ? Ja aj moji znami, dokopy 5 roznych ludi, vsetkym ste v dannej lehote 30 dni nerozhodli a predlzilo sa to vzdy o niekolko dni.

Prosim vysvetlite mi kde je u Vas problem, lebo normalnemu smrtelnikovi z tohoto rozum zastava ako Kataster funguje.

Dakujem.

ps. Nic proti ludom ale systemovo tam asi nie je nieco v poriadku.

lukas
Komentárov: 745
Člen od: 8.5.2011, 15:01
Kontakt:

Re: Vklad -> Rozhodnutie

Post autor lukas » 30.5.2017, 17:06

Toto nie je oficiálna stránka katastrálnych odborov, takže sa musíte obrátiť priamo na príslušný katastrálny odbor alebo na úrad geodézie, kartografie a katastra (ktorý rieši odborné fungovanie katastrov) alebo na ministerstvo vnútra/okresný úrad (ktoré riešia personálne a materiálne fungovanie katastrov)...

Betka

Re: Vklad -> Rozhodnutie

Post autor Betka » 31.5.2017, 7:29

To nie je problém iba v BA ale aj v ZA. Nám sa to tiež stalo že to trvalo dlhšie. ale podľa zákona máte nárok na vrátenie poplatku (nám vrátili celých 66 euro) . Stačí podať žiadosť o vrátenie poplatku nakoľko nedodržali termín. Takže síce pár dni dlhšie ale zadarmo :D
Prajem pekný deň

trillan

Re: Vklad -> Rozhodnutie

Post autor trillan » 5.6.2017, 13:43

Odpoveď je jednoduchá, je to pre neschopnosť a nemohúcnosť štátnej správy ako takej. V podstate ide len o poddimenzinovanosť takýchto pracovníkov, ktorý majú oprávnenie vykonavať vkladové konania /aj do počtu a aj do výšky platu - kto neverí. nech si to skúsi sám/.

Pre jednoduchosť, vezmime si napr. kataster Zilina, keď už tu bol spomenutý:
- tento rok prišlo približne 4800 vkladov /do konca mája -ľahko overiteľné/, t.j. zhruba 960 na mesiac.
- na jeden ideálny pracovný deň vychádza cca 48 vkladov na 5 vkladárov, t.j. asi 10 vkladov.
- dajme nech každý pracovník ma nárok na 2 dni dovolenky, 1 den PN /ideálne bez OCR a pod/, t.j. v ideálnom stave 17 dní /napr. kto pozná stav v ZA, tam dlodobo sú PN dvaja vkladáry a a dvaja striedavo/, /dajme si otázku kto ich zastúpi, keď okrem vzdelania musí mať dotyčný aj vkladarské skúšky?/
- podľa skúsenosti minimálne tretina vkladov sa prerušuje, t.j. tento vklad treba pozrieť aspoň dvakrát, nehovoriac o tom, že je potrebné vkladárom vydať rozhodnutie o prerušení, príp. aj rozhodnutie o zastavení vkladu.
Takže keď si to zhrnieme, za ideálneho stavu na jeden deň prislúcha jednému vkladárovi asi 10 vkladov, tri prerušenia alebo zastavenia /čo už je dosť na hrane, alebo aj za hranou - podľa UGKK SR by to malo byť asi 180 na mesiac/.
Reálny stav je, že jeden robí za dvoch, t.j. 20 vkladov, /prerušenia zrejme radšej ani nerobí/ a keďže v súčasnosti je stav ako píše p. Betka, že si požiadala o vrátenie kolku, je potrebné vyčleniť jedného právnika /často práve toho vkladára, ktorý by inak robil vklady ostatným/ aby vydával rozhodnutie o vklade, čiže výsledok je asi taký, že Vy sa tešíte, že ste obabrali legálnou cestou štát, zároveň však ste predĺžili lehotu nasledovným čakateľom, čiže aj keď neúmyselne predlžujete lehoty na vybavovanie.

Aby ma nikto neupodozrieval, ja nie som právnik a ani vkladár /a ani nič podobné/, akurát poznám pomery na katastroch /a zrovna aj na horemenovanom/. Len som chcel odpovedať na pôvodnú otázku prečo to tak trvá /nikoho neobhajujem/.
Ak všetci budeme pristupovať k tomuto celému tak, ako to popisuje p. Betka, jediným výsledkom tohto celého bude zrejme to, že sa vyberie menej na vkladoch, t.j. bude ich ešte menej a budú ešte väčšie lehoty na vybavovanie.

PS: Ak ma niekto problém o systémom ako takým, nemám s tým problém. Ale ak ma niekto problém s týmito zamestnancami katastra, tak s tým už problém mám a každému takémuto "majstrovi sveta" odporúčam, aby sa ako vkladár najprv zamestnal a až potom kritizoval /proste typická štátna správa, kde si spravia kávičku, posedia a zarobené, tak ako si to väčšina národa predstavuje :lol: /

lukas
Komentárov: 745
Člen od: 8.5.2011, 15:01
Kontakt:

Re: Vklad -> Rozhodnutie

Post autor lukas » 5.6.2017, 16:27

trillian, ja som sa toľko nerozpisoval, ale súhlasím s Vami. Štátna správa má rezervy v efektivite, ale ak na viacerých úradoch dlhodobo nedodržiavajú termíny, tak ide o systémový problém, nie o problém v zamestnancoch (skôr problém v počte zamestnancov).

Ondrej_Kozlovsky
Komentárov: 73
Člen od: 27.8.2015, 10:13
Kontakt:

Re: Vklad -> Rozhodnutie

Post autor Ondrej_Kozlovsky » 24.6.2017, 10:23

Doplnim este jednu dolezit vec co brani v lehotách. Spravne definovanie konzultacnych hodin a pripadna moznost konzultácie emailom telefonom. Jedna sa to ze ked je pracovnik katastra min 5 krat za den preruseny tak jednoducho nevie systematicky kontrolovat vklady. T.j. su tu aj systemove a organizacne zmeny, ktore by pomohli.

Poviem priklad z danoveho uradu, kde pani najskôr telefonuje co je potrebne opravit a potom pise email/list co moze cas skratit. Tu, by si ale kazdy mal pisat cislo a email na ziadost, ktoru podava.

K tomu, ale je potrebny audit a celkove posudenie, ci vôbec interne predpisy katastra toto dovoluju.

Rovnako by k tomu mohol prispiet novy system evidencie na katastri, a nie system vyvynuty 90rokoch a toho sme sa zatial nedockali. Tu, ale nezlihava len samotny kataster. Zas na druhu stranu treba povedat, ze pred 15 rokmi sme len snivali o nieco takom ako mapka a pod t.j. veci sa posuvaju k lepsiemu.

Ak chce niekto, aby mu bola lehota dodrzana moze uhradit zvyseny spravny poplatok o 200 € a tu kataster aspon s mojich skusenosti na 100% stiha lehoty.
------------------------------
Ondrej Kozlovský
autorizovaný geodet / mediátor
http://www.gkng.sk

trillan

Re: Vklad -> Rozhodnutie

Post autor trillan » 26.6.2017, 11:03

Súhlasím s Vami, ale ešte by som doplnil, že podľa môjho skromného názoru je veľký problém, že ľudia si často píšu zmluvy sami "na kolene" bez akýchkoľvek predchádzajúcich skúsenosti /často aj Ty "skúsený" - napr. realiťáci, používajú "návody na internete", nedodržiavajú zákony, nedokladajú potrebné listiny /často by som to nazval až skúšajú, či to neprejde/.

Odstránením uvedených skutočností by z prevažnej väčšiny odpadol problém z vydávaním prerušení, príp. zastavovaní, konzultácií, dokladovanie rôznych dokladov, zbytočných telefonátov a pod. Všetok tento čas by sa mohol využiť reálne na vykonávanie vkladových rozhodnutí a tým by sa rapídne znížila lehota.

Toto sa dá odstrániť aj systémovo /už bol aj taký návrh/, ale všetci okrem notárov a advokátov budú proti tomu.

Stále nerozumiem jednej veci, keď niekto si niečo nevie vyhotoviť, tak si na to bez problémov zavolá majstra. Keď nemá dostatočné právne povedomie, tak zmluvu aj tak napíše /majstrov sveta na internete je požehnane/ :D

Ešte by som možno dodal, že ja osobne si nemyslím, že konzultácie napr. aj cez telefón niečo vyriešia to z najmä z dôvodov /moje veľmi časté skúsenosti/:
- ani po vysvetlení nevedia sami čo s tým /napr. nevedia spraviť dodatok, nevedia čo doložiť, resp. ako vybaviť podklady a pod./,
- aj po vysvetlení si myslia, že majú svoju pravdu a ja od nich chcel niečo s čím nesúhlasia, resp. že sa nevyznám /už som mal a takých, čo po ukončení súdneho konania mi prišli osobne povedať, že som mal pravdu :D/,
- nejaká "dobrá duša" im povedala, že takto je to správne,
-konzultačné hodiny nevyhovujú, úplne bežná otázka, že prečo úradníci nerobia o siedmej večer alebo v sobotu? nech si tu dá odpoveď každý sám, že ak úradník pracuje 8 hodín denne mal by tam byť aj v takýchto časoch, alebo budeme presadzovať aby robili na zmeny alebo poobedné a nočné ako v nepretržitej prevádzke? Potom ale nastupuje aj otázka, či títo ľudia by mali mať aj takéto príplatky? Nemalo by byť aj potom toto zohľadnené napr. v správnych poplatkoch? Hm...
Ale, aby som len nekrivdil, občas sú aj taký čo si dajú povedať a zatiaľ s takýmito mám len pozitívne skúsenosti :-).

Napísať odpoveď

Kto je online

Kto číta toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosť